IMS logo - klik for at gå til forsiden

Vi arbejder hele tiden på ny udvikling af vores software

Nyheder

IMS har lavet denne guide til dig, der afsender digital post.

Her finder du vejledning til hvad du gør, hvis din afsendelse af digitale breve med IMS DigitalPost af en eller anden grund mislykkes.

Der findes forskellige årsager til, at en forsendelse ikke altid går godt, fordi der kan opstå fejl i hver af de uafhængige systemer, som indgår i selve afsendelsen og leveringen. Det kan du læse mere om i guiden, som også giver et overblik over de enkelte fejlbeskeders betydning og løsning.

Hent guiden her

IMS har lavet denne guide til dig, der afsender digital post.

Her finder du vejledning til hvad du gør, hvis din afsendelse af digitale breve med IMS DigitalPost af en eller anden grund mislykkes.

Der findes forskellige årsager til, at en forsendelse ikke altid går godt, fordi der kan opstå fejl i hver af de uafhængige systemer, som indgår i selve afsendelsen og leveringen. Det kan du læse mere om i guiden, som også giver et overblik over de enklte fejlbeskeders betydning og løsning.

Hent guiden her

GDPR, og dermed en ny dansk persondatalov, står for døren, 25. maj 2018 er lige om hjørnet. Vores IMS Arkiv løsning er et rigtigt godt værktøj, der kan hjælpe virksomheden med i praksis at blive ”compliant” til de nye regler på persondataområdet.

Et af de meget vigtige elementer i de nye regler er muligheden for at kunne håndtere kassation af dokumenter og data om personer, når de ikke længere er relevante for virksomheden. Princippet er, at virksomheden både skal sikre at al materiale, der ikke længere er relevant bliver kasseret, og samtidigt at kassationen også kan dokumenteres i forhold til datatilsynet eventuelle kontrol.

Til det formål er vi ved at færdiggøre en ny version af hhv. IMS Arkiv samt modulet IMS Arkiv Explorer. I den nye version bliver det muligt at opsætte kassation af sagerne og dokumenterne i arkivet ud fra virksomhedens persondatapolitik, f.eks.:

  • Automatisk ud fra påsat kassationskode, der angiver udløbsperioden. Kassationskode kan påsætte specifik dokument- eller sagstype
  • Manuel kassation af sager og dokumenter, f.eks. ved fratrædelse eller ved anvendelse af ”right to be forgotten”
  • Automatisk kassation ved inaktivitet i en specifik periode etc.

Kassation skal dog altid foregå ved, at en specifikt bemyndiget person gennemfører kassationen af alle de sager og dokumenter, der, enten automatisk eller manuelt, er lagt til kassation i systemet. Årsagen til det er, at der herved dannes fuld dokumentation af hvad, der er kasseret, hvornår det er kasseret og af hvem. Denne dokumentation er helt nødvendigt i forhold til virksomhedens evne til at dokumentere overholdelse af egne persondataregler ved en eventuel kontrol.

Kontakt os hvis du ønsker mere information om den nye version af Arkiv og Arkiv Explorer på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller tlf.: 5361 9975

IMS Personale

Elektronisk arkiv til personalesager, der overholder persondatareglerne.

Det siger vores kunder om
IMS Personale

IMS FakturaFlow

Elektronisk fakturagodkendelse, der sparer på ressourcerne.

Det siger vores kunder om
IMS FakturaFlow

IMS Arkiv

Elektronisk dokumenthåndtering og arkivering, der giver overblik.

Det siger vores kunder om
IMS Arkiv

IMS DigitalPost

Digitalt postsystem, der gør postforsendelsen billig og effektiv.

Det siger vores kunder om
IMS DigitalPost