IMS logo - klik for at gå til forsiden

Vi arbejder hele tiden på ny udvikling af vores software

Nyheder

Kommer IMS systemerne og EASY´s afløsere til at kunne tale sammen?

STIL har igangsat den nye ”Frit- Valg” ordning for EASY området. Ingen ved rigtigt, hvor det ender, så der hersker stor usikkerhed. Har skolerne investeret i dyre administrative systemer, som ikke kan tale sammen med EASY?

Her hos IMS følger vi naturligvis, med meget stor interesse initiativet med nye studieadministrative løsninger. Senest har vi deltaget i STIL´s leverandør møde den 30. marts sammen med en del andre leverandører og skoler.

Rigtig mange EUD og SOSU skoler og efterhånden også gymnasier, er kunder her hos os. De fleste med vores elektroniske dokumentarkiv løsning IMS Arkiv, men også rigtig mange med vores nye digitale post løsning, IMS DigitalPost. Det betyder, at der på skolerne indenfor ungdomsuddannelsesområdet gennem en del år er investeret et meget stort beløb i dokumenthåndtering fra IMS.

Blandt andre Danske Erhvervsskoler har igangsat et stort behovsudrednings-arbejde omkring fremtidens administrative løsninger. Af det kan vi se at netop elektronisk dokument arkivering og dokumenthåndtering spiller en væsentlig rolle indenfor bl.a. elevarkiv, personalearkiv m.m. For IMS er det derfor vigtigt at vores løsninger bedst og mest effektivt interfacer og integrerer med de forhåbentligt mange kommende ”Frit-valg” løsninger, som ungdomsuddannelserne kommer til at benytte sig af.

Hvis ikke skolernes store investeringer i systemer til at dele dokumenter og data skal gå til spilde, er der brug for transparente løsninger. 

Derfor vil vi hos IMS gerne være i samarbejde og dialog med skolerne og ikke mindst dem som er i gang eller går med planer om at udvikle ”Frit-valg” løsninger til EASY området. Samtidig er vi lige nu her hos IMS i gang med at udvikle næste generation af vores løsninger, så tidspunktet kan ikke være mere rigtigt.

Som leverandør til et digitalt post system, følger IMS naturligvis hele tiden udviklingen tæt.

Vi samarbejder med både DIGST og e-Boks for hele tiden at forbedre løsningen. IMS frigiver en ny version inden sommer i år IMS DigitalPost 3.0, læs mere her .

E-Boks arbejder også på nye ting, som man forventer frigivet i slutningen af 2016 som Digital Post2. Hos IMS følger vi denne udvilking tæt, og sørger for at IMS DigitalPost udvikles til de nye muligheder fra e-Boks og DIGST.

Vi rådgiver gerne vores kunder på området og udvikler også systemet sammen med jer som brugere.

Hvis du har brug for information, har ønsker til systemet eller vil vide mere, så kontakt Maria Høj Radmer på 2449 9972, eller på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Der foregår fortsat rigtigt meget indenfor området digital post. Derfor har vi besluttet at frigive en ny version 3.0 af IMS DigitalPost inden sommeren 2016. Den nye version og indeholder mange forbedringer og nye muligheder, læs mere om nogle af de vigtigste her:

  • Med data fra Optagelse.dk modtager en skole nu information om forældres/værger CPR nummer. I version 3.0 af IMS Digital Post kan man derfor benytte denne information så der kan sendes kopi af et brev til elevens forældre/værger. Funktion funger også automatisk så der altid sendes et kopibrev til alle mindreårige elevers forældre/værger. Funktionen kan også benyttes til afsendelse af kopibrev til praktikstedet. Alle kopibreve arkiveres automatisk i den pågældende elevs arkivsag efter afsendelsen.

  • Det har hidtil ikke været muligt at sende et digitalt brev til en sagsbehandler/funktion hos en anden myndighed. I version 3.0 er det muligt at tilknytte en ”Attentionfil” til et brev så afsenderen kan angive hvilken sagsbehandler/funktion hos modtageren, der skal modtage brevet. Når Attentionfil benyttes slår IMS Digital Post selv op i P-nummer registret hos Erhvervsstyrelsen så afsenderen kan vælge.

  • Vi har forbedret IMS DigitalPosts funktioner til statusoversigt og hændelseslog i systemet. Det betyder at det bliver nemmere for bruger og administrator at følge status på afsendelser af digitale breve.  Alle brugere får forsat besked via E-mail hvis et afsendt brev ikke kan anbringes.

Vi forventer at udgive versionen i juni måned 2016. Kontakt Maria Radmer på This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. eller 2449 9972 hvis du vil høre mere om IMS Digital Post eller den nye version 3.0.

 

IMS Personale

Elektronisk arkiv til personalesager, der overholder persondatareglerne.

Det siger vores kunder om
IMS Personale

IMS FakturaFlow

Elektronisk fakturagodkendelse, der sparer på ressourcerne.

Det siger vores kunder om
IMS FakturaFlow

IMS Arkiv

Elektronisk dokumenthåndtering og arkivering, der giver overblik.

Det siger vores kunder om
IMS Arkiv

IMS DigitalPost

Digitalt postsystem, der gør postforsendelsen billig og effektiv.

Det siger vores kunder om
IMS DigitalPost